AKO VÁS MÔŽEM KONTAKTOVAŤ?

Odpoveď:

Máme pre Vás pripravených niekoľko možností, ako nás kontaktovať: - telefonická konzultácia počas pracovných dní v čase od 9:00 – 17:00hod. na telefónnom čísle 0915554757 - možnosť kontaktovať nás prostredníctvom emailu: informacie@pracaeu.sk - prostredníctvom kontaktného formulára na našej web stránke - prípadne po telefonickej dohode osobne u nás na danej adrese. Na osobné stretnutie je potrebné si dopredu dohodnúť termín.


ČO MÁM AKO PRVÉ UROBIŤ, KEĎ CHCEM PRACOVAŤ V ZAHRANIČÍ?

Odpoveď:

Ako prvé je dôležité podrobne si prečítať informácie o danej pracovnej ponuke. Potom vypísať a zaslať prihlášku. Registrácia je záväzná až po úhrade administratívneho poplatku 22 Eur. Každý uchádzač, ktorého predstavíme klientovi, musí byť kompletne zaregistrovaný prostredníctvom kompletného registračného formulára, ktorý jednoducho vyplníte na našej web stránke, alebo po vyžiadaní zašleme bezplatne poštou k Vám domov.


PONUKÁTE PRÁCU NA ŽIVNOSŤ?

Odpoveď:

V niektorých prípadoch to zamestnávatelia vyžadujú, ale stretávame sa s danými ponukami len ojedinele.


AKÉ SÚ MINIMÁLNE JAZYKOVÉ POŽIADAVKY NA PRÁCU V ZAHRANIČÍ?

Odpoveď:

To je rôzne, záleží to od viacerých faktorov. Od záujmu o danú pracovnú pozíciu. Väčšinou na pomocných prácach pri balení tovarov, mäsových výrobkov, zbere ovocia a zeleniny, sa nevyžadujú jazykové znalosti. V niektorých ponukách sa vyžaduje aspoň na komunikatívnej úrovni dohovoriť sa so zamestnávateľom. Väčsinou na daných prácach v zahraničí sú koordinátori zo Slovenska, ktorí Vás navigujú a počas celej dĺžky práce sú spolu s Vami v zahraničí.


AKÉ SÚ POPLATKY SPOJENÉ SO SPROSTREDKOVANÍM ZAMESTNANIA?

Odpoveď:

Snažíme sa aby vstupné poplatky boli co najnižšie, preto sa platia iba nevyhnutné náklady spojené s vycestovaním. Na Slovensku sa platí administratívny poplatok vo výške 22 Eur, pri prihlásení sa a vypísaní prihlášky. Za sprostredkovanie práce sa platí až v zahraničí (v niektorých prípadoch, kde nie je koordinátor zo Slovenska, tak na Slovensku pri podpise pracovnej zmluvy). Sprostredkovateľský poplatok je od 75-120 Eur v závislosti od pracovného zaradenia, platí sa z prvej pracovnej mzdy.


AKÁ JE DĹŽKA PRACOVNEJ PONUKY?

Odpoveď:

Je to rôzne, zavisí to od pracovnej ponuky, ale štandardne to býva od 1 mesiaca do 3 mesiacov. Ak sa jedná o zbery, tak pokiaľ neskončí samotný zber, ktorý netrvá viac ako 3 mesiace, v iných prípadoch sa pracuje na dohodu, skúšobnu dobu a po osvedčení zväčša zamestnávatelia predlžujú pracovnú zmluvu na ďalšie obdobie.


AKO JE TO S DOPRAVOU A PREPLÁCANÍM CESTOVNÝCH NÁKLADOV?

Odpoveď:

Cestovné nie je zamestnávateľmi preplácané. V niektorých prípadoch sa odchádza individuálne, v iných hromadne autobusom. Ak ide o prácu na turnusy, vieme zabezpečiť prepravu 8-12 miestnymi minibusmi. V niektorých prípadoch musíte mať vlastné auto, nakoľko sa do práce musíte dopraviť. V niektorých prípadoch ste z miesta ubytovania vozený firemným autobusom.


AKO DLHO BUDEM ČAKAŤ NA SPROSTREDKOVANIE PRÁCE?

Odpoveď:

Záleží o akú ponuku máte záujem a ako rýchlo sa prihlásite. Nakoľko sú zahraničnými zamestnávateľmi pracovné pozície kapacitne nastavené, môžete odísť do 2 až 60 dní. Čakacia doba záleží na akú ponuku ste sa zaregistrovali a kedy začína. Pokiaľ reagujete na aktuálnu pracovnú ponuku a vyžaduje si rýchle doplnenie, môžete odísť aj v priebehu 24 hodín.


AKO JE TO S UBYTOVANÍM A STRAVOU?

Odpoveď:

V niektorých prípadoch sa za ubytovanie neplatí , zabezpečuje Vám to daný zamestnávateľ, v iných prípadoch Vám zabezpečí ubytovanie, ktoré si hradíte sami. Záleží to od konkrétnej ponuky. Strava je individuálna, každý sa stravuje sám. K dispozícií býva buď samostnatne na izbe varič, alebo spoločná miestnosť na prípravu stravy. Podľa smerníc európskej únie Vám zamestnávateľ musí zabezpečiť aspoň 1x za odpracovaný deň teplú stravu alebo umožniť finančnú hotovosť. Pri prácach v skladoch a zberoch je teplá strava zabezpečená min. 1x za deň.


ČO SA STANE, KEĎ V ZAHRANIČÍ OCHORIEM?

Odpoveď:

Po príchode k zamestnávateľovi podpisujete pracovnú zmluvu, kde Vás zaregistruje na daných úradoch a vybaví veškeré papiere vrátane zdravotného poistenia. Od prvého dňa ste tak chránení pred prípadným ochorením. Zamestnávateľ Vás nepoisťuje len v prípade, keď v zahraničí pracujete ako Freelancer - nezávislý pracovník, živnostník. Taktiež si môžete so sebou vziať európsky zdravotný preukaz alebo sa komerčne pripoistiť.


ZAPOČÍTAVA SA ČAS ODPRACOVANÝ V ZAHRANIČÍ DO DÔCHODKU?

Odpoveď:

Áno. V každom štáte, v ktorom pracujete legálne, zamestnávateľ má povinnosť odovzdávať za Vás odvody do fondov, podľa predpisov svojej krajiny. Na základe týchto odvodov môžete v budúcnosti žiadať o dôchodok v príslušnej krajine podľa jej predpisov.


CHCEME DO ZAHRANIČIA VYCESTOVAŤ AKO PÁR, AKÉ MÁME ŠANCE VYCESTOVAŤ, PRACOVAŤ A BYŤ UBYTOVANÍ SPOLU?

Odpoveď:

Ak je to možné v danej pracovnej ponuke, tak v tom nie je problém, byť spoločne umiestnení. Stačí v prihláške uviesť, s kým chcete byť umiestnení. Ide predovšetkým o práce v skladoch, na zbere plodín, kde su umiestnení muži, ako aj ženy. Väčšinou zamestnávateľ neposudzuje každého kandidáta samostatne, nakoľko mu ide predovšetkým o výkon práce.


CHCEM PRACOVAŤ LEN POČAS LETNÝCH PRÁZDNIN, JE TO MOŽNÉ?

Odpoveď:

Áno, je to možné, nakoľko cez leto máme len dve pracovné ponuky, je dobré sa z kapacitných dôvodov zaregistrovať čím skôr. Jedná sa o zber broskýň a nektáriniek na severe Talianska, v okolí mesta Faenza, na obdobie 2 mesiacov. Ponuka je kapacitne limitovaná na 60 ľudí. Druhá ponuka je v Rakúskom St. Pöltene na balenie a úpravu mäsových výrobkov.


MINULÝ ROK SOM PRACOVAL/A V ZAHRANIČÍ. AKO JE TO S DAŇAMI?

Odpoveď:

Vieme Vám pomôcť s vrátením daní zo štátov, v ktorých ste pracovali. O vrátenie daní môžete požiadať aj cez nás, stačí vypísať prihlášku na web stránke, kde nájdete aj veškeré informácie o postupe.


AKO JE TO S RODINNÝMI PRÍDAVKAMI?

Odpoveď:

Potrebujete mať preložený sobášny list, rodné listy detí a formulár E301 . Zo všetkým Vám vieme na danom mieste pomôcť.